måndag 26 november 2012

Om jag vore tv-chef...

...Så skulle jag vilja göra historiska "dokusåpor". Jag menar, jag skulle vilja ta formatet från en modern dokumentär-serie och köra i historisk miljö. Tänk er Grand Designs i kostym t.ex. Man kunde följa Ludvig II av Bayern under arbetet med Schloss Neuschwanstein eller Marlborough under uppförandet av Blenheim. Hur coolt vore inte det?
"As you know, Kevin..." possibly by John Closterman, after John Riley
oil on canvas, feigned oval, (circa 1685-1690)
NPG 501
© National Portrait Gallery, London, used under a Creative Commons License
 

Eller Trinny & Susannah stylar, säg, georgianska London? De kunde plocka upp skitiga fisk-månglerskor från Billingsgate och överviktiga hertiginnor i grisskärt siden och ge dem en make-over.

Man kunde ha Big Brother i ett hus med Benjamin Franklin, Djingis Khan och Jeanne d'Arc!  

"I swear to God, next time that bitch hogs the bathroom, I'm gonna whip her French ass!"
Eller vad sägs om Cribs med Ludvig XIV i Versailles? Dragon's Den med Alexander Bell? Skavlan med Harald Blåtand? Babel med Fredrika Bremer?

Möjligheterna är oändliga.  Och jag skulle titta i alla fall. På allt!


1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...